زیبایى ناخن خود را حفظ كنید
نوشته شده توسط : فرزادصمدزاده

آیا ناخنهاى شما از وسط شكسته و یا كم رشد است؟ به توصیه هاى زیر كه توسط متخصصان گفته شده توجه كنید تا ناخنهاى زیبایى داشته باشید.
۱-از وسط شكست ناخن: به جز موارد نادر مانند بیمارى تیروئید و یا كم خونى،شكستن ناخن به دلیل خشكى ناخن است. دكتر لورى پولیس، مدیر بخش پوست شناسىمنهتن مى گوید: به طور مداوم ناخنهاى خود را با كرمها و روغنها چرب كنید وشبها از دستكش استفاده كنید. این گرماى

حاصل از دستكش باعث مى شود كرم مؤثرتر واقع شود و اما روشهاى دیگر براىجلوگیرى از نصف شدن و شكستن ناخن وجود دارد. اگر از لاك استفاده مى كنید،گاهى این كار را نكرده و بین دو بار استفاده فاصله بیندازید (لاك مانعىایجاد مى كند كه نمى گذارد مرطوب كننده تأثیر خود را بر ناخن بگذارد). درحین شست و شو و نظافت منزل از دستكش استفاده كرده و از استون براى پاككردن لاك از ناخن استفاده نكنید و در یك جهت لاك بزنید. اگر موج وار لاكبزنید، ناخن ضعیف مى شود.
۲- موجدار بودن ناخن یا ناهموار بودن آن:پیشگیرى از این حالت كه در اثر تغییرات فیزیولوژیكى در بدن به وجود مى آید(هرچیزى مثل تب بالا، ضربه به ناخن و استرس) مشكل تر است. سعى كنید ازاسترس به دور باشید. در این صورت مى توانید با یك سوهان نرم اینناهمواریها را از بین ببرید و یا دست كم كاهش دهید.
۳- رشد كند ناخن:هورمونها و سوخت و ساز بدن دو عاملى هستند كه شما كنترل كمى بر آنها داریدو همین دو عامل نیز میزان رشد ناخنها را تعیین مى كنند و بدتر آنكه مصرفمقدار زیاد ویتامینها نیز نمى تواند موجب رشد سریع آنها شود، اما راهكارىهست كه مى توانید آن را به كار ببندید: رژیم غذایى كه در آن پروتئین كمىوجود داشته باشد، رشد را كند مى كند، پس سعى كنید در غذاى خود از این مادهضرورى استفاده كنید. همچنین مى توانید با برق انداختن به ناخن یا لاك زدنو كوتاه نگاه داشتن آن از شكستن ناخنهایتان جلوگیرى كنید.





:: بازدید از این مطلب : 320
|
امتیاز مطلب : 22
|
تعداد امتیازدهندگان : 6
|
مجموع امتیاز : 6
تاریخ انتشار : دو شنبه | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: